Dnešní menu
tal. plný vitamínů, celozr.rohlík, pom.zeleninová, kakao, jablko (al.1,3,7)
pol.zeleninový vývar s kápáním (al.1,3,7)
rybí filé pečené na cuketách a smetaně, bram. kaše, voda s citrónem (al.1,4,7)
šlehaný tvaroh s pudinkem, piškot, mléko, banán (al.1,3,7)
Kontakt
Veverkova 1495
Hradec Králové, 500 02
skolka.kamarad.hk@gmail.com
IČ: 71000755
Veverkova
725 761 533
Hrubínova
724 383 782

O nás

Sovičky | Mateřská škola U Dvoru, příspěvková organizace

Motto třídy

,,Chytří jako sovičky, 
hravě se učíme a objevujeme svět." 

 

Informace o naší třídě

Počet dětí: 19
(13 chlapců, 6 dívek)

Věková skupina: 2 - 4 roky

Telefon do třídy: 602 248 827 

 

Rituály

Přivítání u vstupu do třídy

Oslavy svátků a narozenin

Celoroční sledování počasí

Kalendář měsíců a týdnů

Sovička - kamarádka (pozdravení se sovičkou v komunitním kruhu, přivítání s kamarády)

Každodenní čtení pohádky při odpočinku na lehátku

Starají se o nás

 

Mikešová Bára

Učitelka

Čížková Hana

Provozní zaměstnanec

Řeháková Jana

Asistent pedagoga

 

Prokopcová Aneta

Učitelka

Janischová Kateřina

Kuchařka

 

Specifické zaměření třídy

Projekty třídy 

  1)      Celé Česko čte dětem

Naše třída je zapojená do projektu Celé Česko čte dětem. Tento projekt umožňuje setkávání nejmladší a starší generace a posiluje mezigenerační sdílení času, prostoru a předávání hodnot. Přispíváme ke zvyšování čtenářské a jazykové gramotnosti dětí. Pravidelné předčítání dětem má obrovský význam pro rozvoj jejich emociálního zdraví. Předčítání rozvíjí paměť a představivost, učí myšlení. 

  2)      „Šikulky v Sovičkách“

Projekt „Šikulky v Sovičkách“ má za cíl nejen rozvíjet dovednosti dětí, ale také posílit jejich všeobecné znalosti a dovednosti, rozvíjet jejich silné i slabé stránky a mít radost z vlastních poroků. Pomocí zábavných a interaktivních činností v rámci Center aktivit děti získávají cenné znalosti a dovednosti, které mohou uplatnit nejen ve školce, ale i v každodenním životě. 

Cíl projektu:

  • Seznámit děti s konceptem učení pomocí Center akivit (děti pracují v menších skupinkách, pomáhají si, rozvíjí konverzaci s vrstevníky, tento systém nám umožňuje individuální přístup k dítěti).
  • Sebeuvědomění, sebehodnocení dítěte. Radost z každého svého jedotlivého pokroku. (každé dítě má své portfolio - na vyžádání k nahlédnutí rodičům)
  • Podporovat zájmy dětí. Zaměřit se na vyrovnání slabých a rozvoj silných stránek
  • Rozvíjet sociální dovednosti, komunikaci a spolupráci každý den.

Fyzické aktivity:

  • Zařazení pohybových her a aktivit do každodenního programu, které podporují aktivní životní styl.
  • Dětská jóga prakticky (s obrázky)
  • Pravidelná pohybová aktivita venku na čerstvém vzduchu.
  • Vzdělávání a praktické zkušenosti v oblasti hygienických návyků.

Šikulkovi činnosti:

  • Výběr jednodušších zdravých receptů pod dohledem pedagoga
  • Pokusy.
  • Výtvarné galerie (nástěnka v šatně či ve třídě) - použití netradičních technik, pokusy s barvami, vodou, bublinami.
  • Hudební chvilka - písničky/básničky, rytmická cvičení, poslechové činnosti, řízené relaxační chvilky, poznávání hudebních nástrojů (dešťová hůl, klavír, kytara, flétna, didgeridoo, kazu...). 
  • Jazykolamné chvilky - posilování mimických svalů, hybnosti jazyka, artikulační a dechová cvičení (hlásky nevyvozujeme, pouze posilujeme základní svaly, děláme základní logopedická cvičení). 
  • Kutil - výroba z přírodnin i jiných materiálů.

 

Pravidla třídy

Uklízecí pravidlo - hračky a pomůcky ukládáme na určené místo.

Kamarádské pravidlo - navzájem se respektujeme, každý je jiný.

Pravidlo pomoci - umíme požádat druhé nebo paní učitelku o pomoc, když potřebujeme. 

Želvičkové pravidlo - chodíme pomalu, neběháme po třídě.

Kapičkové pravidlo - vodou i mýdlem šetříme, chráníme planetu.

Bublinkové pravidlo - před jídlem se vždy myjeme mýdlem.