Počet dětí: 23 (12dívek a 11 chlapců)
Věková skupina: 3-5 let
Ranní komunitní kruh - velké kolo uděláme - svolání dětí do kruhu - přivítáme se a povíme si, co budeme dělat
Oslava narozenin a svátků
Před odpočinkem - četba pohádky
Pohlazení na lehátku - zklidnění
Péče o školní záhon
Kuchařka
Učitelka
Novým dětem pomáháme zvládnout odloučení od rodiny, připravujeme jim dostatek podnětů k zabavení i učení nenásilnou formou.
U starších dětí se zaměřujeme na zlepšení samostatnosti, sebeobsluhy i na zlepšení grafických činností.
Činnosti přizpůsobujeme 2 třídním vzdělávacím programy: "S žabičkou objevujeme svět" a "Kosí bratři na cestách".
V průběhu všech činností spontánních i řízených se snažíme vést děti ke vztahu k přírodě, druhým lidem i k sobě samým. Pěstujeme v nich soubor vědomostí a návyků, jež jsou podstatné pro soužití člověka s přírodou a pro její ochranu.
S tím souvisí i zaměření na různé fyzikální pokusy a zapojení do soutěže Pohár vědy.
Vedeme děti k dobrým vztahům k ostatním, aby si dokázaly pomáhat, půjčovat hračku, chovat se kamarádsky a tím přispívat k pocitu důvěry a celkové pohodě ve třídě.
Podporujeme děti ve snaze pozorovat, objevovat a získané zkušenosti uplatňovat v dalším učení.
Respektujeme individualitu každého dítěte.
Vedeme děti k dobrým vztahům k ostatním, aby si dokázaly pomáhat, půjčovat hračku, chovat se kamarádsky, a tím
přispívat k pocitu důvěry a celkové pohodě ve třídě.
Nové děti se při svačinkách i obědech seznamují s pestrou stravou. Denně dostávají čerstvé ovoce a zeleninu.
Svačinku si samy donesou ke stolečku, nápoje roznáší p. učitelka. Po jídle samy odnáší nádobí.
Polévku dětem rozdá p. kuchařka, druhé jídlo roznesou p. učitelky. Postupně se dětí učí donést si druhé jídlo samy
Děti se učí správně držet lžíci a samostatně jíst.
Po obědě děti samy odnášejí nádobí.
U starších dětí se zaměřujeme na samotatnost.
Děti mají celý den k dispozici pitný režim ve formě čaje i čisté vody.
Sebeobsluha
Nové děti se postupně učí být samostatné při sebeobsluze: oblékat se a správně si připravit a obout boty (bačkorky).
Paní učitelky dětem s oblékáním pomáhají a boty zavazují.
Děti se postupně učí svlečené oblečení obrátit, složit a dát na své místo.
Děti se učí samostatně používat WC, umýt si ruce mýdlem.
U starších dětí rozvíjíme samostatnost ve všech činnostech.